piątek, 13 czerwca 2014

018 NIE BĄDŹ SARKASTYCZNA!!!

Czy to, że używam w swoim życiu codziennym nieco więcej sarkazmu niż powinnam jest złe? Bo dzisiaj usłyszałam od swojej ulubionej nauczycielki takie oto słowa:

,,Ola, a ty nie bądź taka sarkastyczna, bo to bardzo źle o tobie świadczy''.

Ja jej nawet nie przeprosiłam, bo za bardzo nie wiedziałam za co miałabym ją przeprosić. Szanuję ją ogólnie, bo kobieta jest konkretna i jest w jakimś tam stopniu określona w naszym szarym społeczeństwie ale to zdanie, które dzisiaj do mnie wypowiedziała nieco mnie zirytowało, rozbawiło. Jedni mówią, że umiejętność posługiwania się sarkazmem jest cool bo to świadczy o naszym ilorazie inteligencji, a jeszcze lepsi są ci, którzy potrafią rozpoznać, kiedy jesteś sarkastyczny, a kiedy nie. Ja już sama tego nie ogarniam. 




Choć drugi raz spotykam się z opinią, że to raczej negatywna cecha naszych charakterów. Moja koleżanka twierdzi, że sarkazmem posługuję sie 24h/7 i że w sumie nigdy nie jestem poważna. To troszeczkę mnie dobiło i dało mi do myślenia ale wracając do mojej nauczycielki - czy to nie jest jej zdanie? Jej opinia? Że to źle o mnie świadczy? Bo każdy ma prawo do wygłaszania swoich poglądów, a ja mogę to akceptować lub negować. 

A Wy jak uważacie? Sarkazm jest spoko, czy raczej jest odstraszający?

NUTKA MAJA I CZERWCA I PODEJRZEWAM, ŻE LIPCA I SIERPNIA I TAK DO WRZEŚNIA:

6 komentarzy:

  1. On już poczuł jego smak, a Ty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurde, wyczuwam jakiś podtekst XD Czy niepotrzebnie?

      Usuń
    2. Ja chyba też... Za dużo internetów, Trudnych Spraw, za mało snu... 0.o

      Usuń
    3. A może to my jesteśmy zboczone, a ten anonimowy gość chciał po prostu się tylko dowiedzieć, czy poczułam smak zakazanego owocu? :OO

      Usuń
    4. Z pewnością.

      Usuń
  2. Sarkazm chyba nie jest taki zły. Może gdy się go nadużywa to jest to trochę irytujące. A tak w ogóle, nie zmieniając tematu- zawsze się zastanawiałam, jaka jest różnica między sarkazmem a ironią... Ironia to trochę łagodniejsza wersja sarkazmu?

    silvercornflower.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń